29 Ağustos 2009 Cumartesi

kendime dair verilen söz yerine getirildi (:

çıktım efenim ofisten, ayaklarımı pazara doğru sürdüm, tüm pazarı dolaştıktan, renklerin içinde kaybolduktan sonra, gözüme kestirdiğim elmaların önünde frene bastım...
aldım efenim elmalarımı, ceviz ve fındıkları da attım fileye, doğru evin yoluna gazladım bu sefer şu yüce ayaklarla...
mideme bayramını ettirdikten sonra, işe giriştim...

1 paket margarini erittim, soğumaya bıraktım..(hamur yoğuracağız ya.)
elmaları soydum, tüm mahremiyetleri ellerimin arasındaydı artık, kurtuluş yok (: geniş bir tavada, mahremiyetleri kaybolan ve rendelenen elmaları, yarım su bardağı şekerle kavurdum...ulen ne cani hatunmuşum ben be...soyuyorum, rendeliyorum, kavuruyorum...ayy fenalık geldi, nasıl yaptığımı anlatmasam mı ki yahu(: içim gitti şimdi yazarken hehe(:
neyse efenim, kavrulan elmalar da soğusun diye sessiz sedasız bir köşede beklediler beni...

eriyen ve dinlenen margarini, 2 yumurta; 1,5 su bardağı toz şeker; kabartma tozu ve alabildiği kadar un ile yoğurdum...o meşhur kulak memesi kıvamından da hiç haz etmem ama yapacak bir şey yok..işte tam da o kulağın memesinin kıvamına gelene kadar bütünleştirdim onları...
sonra o bütünleşen hamuru ikiye böldüm; yarısını hafif yağladığım borcama yerleştirdim yarısını da buzluğa koydum..(acele etme anlatacağım neden olduğunu.)

bu arada köşede sessiz sedasız beni bekleyen ve soğuyan elmalarımızın içine; fındık, ceviz ve tarçın ekledim, muhteşem oldular...borcamdaki hamurumuzla elmalarımızın buluşma vakti gelmişti artık...ve buzluktaki kalan hamurumuzu da elma harcımızın üzerine rendeledim..yaaaa bekle demiştim sana değil mi? benim turtam bir başka oluyor yahu (:
evet, her şey hazır, şimdi de meşhur 180 derecede ısıtılmış fırın olayına geldi...önceden ısıtılmış gönlünden ne koparsa o kadar derecedeki ısıya gönder borcamı, üzerindeki renk değişmeye başlayınca ve mutfağı enfes kokular sarmaya başlayınca çıkart o alevlerin içinden turtanı..

sonra da dilimle ve afiyetle ye arkadaş..onu da mı ben söyleyeyim artık.. aaaa alışma bu kadar rahata(:

hadi gittim ben. sen şimdi bekliyorsundur, nasıl oldu acep bu hatunun turtası diye..al bakalım (: